Goed scoren met lekkere koffie, dat doen we bij Fortune Coffee

Van koffie moet je genieten, en het liefst samen. Daarom willen wij dat onze klanten tevreden zijn zodat zij de Fortune koffie graag weer met hun klanten of relaties drinken. Hiervoor leveren we elke dag uitstekende kwaliteit in koffie en koffieautomaten en bieden we een excellente en snelle service. Tenminste, dat is ons streven. Maar het gaat er natuurlijk om hoe onze klanten dat ervaren. Vandaar dat we ze dat hebben gevraagd in een recent onderzoek*.

Veel klanten bevelen Fortune Coffee aan

Ruim 11% van onze klanten heeft ons via een beurs, event of netwerkclub leren kennen en zo’n 13% kwam ons online tegen of via een advertentie. Maar het merendeel heeft met Fortune kennisgemaakt door een aanbeveling van een kennis of relatie (24%). Tevreden klanten die onze koffie, thee en automaten zelf aanbevelen aan anderen zijn voor ons natuurlijk het grootste compliment. En op de vraag of onze klanten ons zelf ook zouden aanbevelen, geeft ruim een derde (37%) aan dat zeker te zullen doen. Sterker nog, 2 op de 3 heeft dat al eens gedaan!

8,8 voor onze service

Eenmaal klant geworden willen we natuurlijk graag dat ze klant blijven. Daarom vroegen we ook ons te beoordelen op verschillende aspecten. De diverse onderdelen van onze dienstverlening werden eveneens goed beoordeeld met gemiddeld een 8,8.

"De kwaliteit, de service en de goede ervaringen zorgen ervoor dat we altijd tevreden zijn al ondernemer weer weggaat. We hebben 150 man personeel maar de klachten over de koffieautomaat zijn vrijwel nihil. Wij hebben dan ook zoveel vertrouwen in Fortune Coffee dat wij niet voor een ander zullen kiezen."

Net Promotor Score = 29%

92% van onze klanten geeft ons een 7 of hoger op de vraag of zij Fortune Coffee aanbevelen! Dat is iets waar wij trots op zijn! De Net Promotor Score (NPS) van Fortune is 29% waarbij 37% van de respondenten aangeeft dat het heel waarschijnlijk is dat ze ons ook daadwerkelijk aanbevelen.

Wat is NPS?

De NPS is een beproefde methode om de klantloyaliteit te meten zonder lange vragenlijsten te moeten gebruiken. De NPS wordt berekend door het percentage kritische klanten (degenen die ons niet of minder snel zullen aanbevelen, ofwel de Detractors) af te trekken van het percentage Promotors (degenen die Fortune Coffee zeer waarschijnlijk wel zullen aanbevelen). Dit percentage is je NPS. Hoe hoger de NPS, des te beter!

Hoge waardering voor de koffie, de automaten én de Fortune adviseurs

Naast de cijfers vroegen we ook om feedback van onze klanten. Zowel de koffie als de koffieautomaten werden heel positief beoordeeld maar wat vooral opviel was de hoge waardering voor het contact dat ze met de Fortune adviseurs hebben. De keuze om ons merk in 27 regio’s door zelfstandige ondernemers te laten vertegenwoordigen wordt bijzonder gewaardeerd. Het persoonlijke en rechtstreekse contact met korte lijnen, een gedegen kennis van de ingrediënten en koffieautomaten en natuurlijk de ondernemende instelling zijn duidelijke pluspunten waarmee Fortune zich onderscheidt in de markt en de klant zelf ervaart dat ze bij ons geen nummer zijn.

"De koffieautomaat is uitstekend, het voldoet aan alle verwachtingen en de cursisten vinden de koffie ook lekker. Een vaste bezoeker van ons is zelfs al overgestapt naar jullie voor dezelfde koffieautomaten in haar bedrijf."

"Fijn dat je bij Fortune nog met de ondernemer zelf spreekt die jou waardeert en (her)kent."

 

Ook een goed gesprek met een lekkere kop koffie?

De cijfers en feedback zijn mooi, maar dat betekent natuurlijk niet dat we klaar zijn. We zullen ons blijven inzetten voor onze klanten zodat ze zo tevreden zijn dat ze ons aanbevelen aan hun relaties. En daarom blijven we ons richten op koffie en thee van topkwaliteit en een snelle, persoonlijke service waarmee we onze klanten steeds weer positief kunnen verrassen. Heb je zelf suggesties of feedback? Laat het weten aan de Fortune adviseur in jouw regio. Want voor een goed gesprek met een lekkere kop koffie kun je natuurlijk altijd bij ons terecht!

* Het onderzoek is uitgevoerd in mei 2016 door Waardevol Ondernemen. Zowel klanten als leveranciers en netwerkrelaties zijn benaderd en ca. 2.700 respondenten hebben hieraan meegewerkt door een online survey in te vullen.

Labels: