Grootste koffieleuten drinken Fortune Coffee

Grootste koffieleuten drinken Fortune Coffee

Met koffie de dag starten, de vergadering bijwonen, die deadline halen en een geweldige oneliner op papier zetten. Journalisten zijn de grootste koffieleuten en drinken zo’n 4,5 kop koffie per dag*. “Wij drinken inderdaad veel koffie, de inspiratie voor de tekstschrijvers lijkt wel daaruit te komen.” Peter Pors van PR-bureau PDR bevestigt het beeld. “Maar volgens mij komt het door de smaakbeleving, het hele plaatje rondom koffiedrinken klopt gewoon.”

Lekkere koffie voor geweldige communicatie

PDR is ons PR-bureau en was al klant van Fortune Coffee voordat wij klant van hun waren. Nu regelen wij de lekkerste koffie en verzorgen zij voor ons geweldige communicatie. De ideale combinatie dus als je gemakshalve aanneemt dat je ook tekstschrijvers en communicatieadviseurs bij de groep met journalisten mag scharen.

 Kwaliteit voor kwantiteit

“Het gaat niet alleen om de koffie, dan zou je dat gedachteloos blijven doordrinken. Het gaat om het totaalplaatje.” De koffie is voor Peter niet gemakkelijk inwisselbaar. Kwaliteit gaat voor kwantiteit, ook al geeft hij toe zelf ook een behoorlijke koffiedrinker te zijn met zeker 4 tot 5 koppen per dag. Toch moet het totaalbeeld kloppen; een mooie koffie met crèmelaag, een echte cappuccino met cacao, fijne bekers en een lekker koekje erbij. “Wij willen zelf van de koffie genieten maar vinden het minstens zo belangrijk dat onze klanten dat ook doen. De presentatie is reuze belangrijk; dat geeft ze een goed gevoel en een goede indruk van ons als bureau. Het assortiment van Fortune Coffee is daar heel geschikt voor.”

“Trots op Fortune Coffee”

Op het kantoor van PDR in Ede staat een robuuste Passio M koffieautomaat van rvs met het Fortune-logo. De koffie die ze schenken is Classic Risoluto, de vriesdroogkoffie die ruikt en smaakt als bonenkoffie. “We zijn trots op Fortune Coffee, dus de koffieautomaat is ook in hun stijl.”

Koffiebeleving

Bij PDR begonnen ze ooit met een andere koffiesoort. “Die smaak vonden we na een tijdje wat saai, we wilden iets anders.” Bert-Jan, hun koffieleverancier, stelde Risoluto voor. “Dat is typisch Fortune; zij draaien aan de knoppen qua koffiebeleving. Met steeds nieuwe lijnen en uitbreiding qua producten blijven ze actueel en verrassend. Iedereen is nu weer heel enthousiast over de koffie.”

Genieten van het moment, met goede koffie

“Bij koffie is het moment belangrijk. Je moet er echt van kunnen genieten, van de koffie zelf natuurlijk maar ook van de momenten die je dan met collega’s deelt tijdens besprekingen of gedurende sessies met klanten. Dan kom je verder. Dus ja, wij zijn koffieleuten maar we genieten er steeds weer van.”

Ook een koffieleut worden? Kies dan wel voor echt lekkere koffie!

Wil jij ook steeds weer echt lekkere koffie op het werk drinken? Dan maakt het ons natuurlijk helemaal niet uit of je nu journalist bent, tekstschrijver, aannemer, onderwijzer of kapster. Wij verzorgen ook graag de koffie bij jou op kantoor of in de zaak. Vraag het de koffieleverancier bij jou in de buurt en proef gerust welke smaak jij het lekkerste vindt. Want een koffieleut worden omdat het gewoon echt goed smaakt, dat is toch helemaal zo erg niet?

 

*) Bron: http://www.telegraaf.nl/gezondheid/23082947/_Dit_zijn_de_grootste_koffieleuten_.html

 

Labels: