Service voor klanten Fortune Coffee

“Service voor de klant staat ook bij Fortune Coffee centraal”

“Service is belangrijk, dat staat bij ons centraal en dat zien we ook bij Fortune Coffee. Maar dat zie je lang niet overal meer!” Aan het woord is Robert Groeneveld van BBK uit Ede. Zij zijn al jaren klant bij Fortune Coffee, vanwege de lekkere koffie, de cup-a-soup maar zeker ook vanwege de uitstekende service en het fijne contact met de koffieleverancier. “Als er wat is, wordt het direct geregeld. En dat is heel erg fijn.”

Cup-a-soup en koffie op het werk

BBK levert brievenbuskasten en belpanelen. Een echt productiebedrijf dus waar in de twee kantines snel goede koffie geschonken moet worden. Vandaar dat er in beide kantines ook een koffieautomaat van Fortune staat. Op kantoor waar de klanten ontvangen worden, staat een andere koffieautomaat van Fortune met nóg meer mogelijkheden. Zo hebben de klanten net wat meer keuze. Maar het belangrijkste is dat iedereen op het werk lekkere koffie kan drinken. Of soep, want de Cup-a-Soup-automaten in de kantines zijn ook erg populair: “Elke week vragen ze mij om een nieuwe zak voor de soep, het gaat heel hard!”

Oplossen of een goed alternatief

De koffieleverancier uit de regio, Gert-Jan van de Kamp, regelt elke maand de nieuwe voorraad voor BBK. Robert: “De samenwerking met Gert-Jan is heel prettig. Hij regelt het goed. Als de voorraad op raakt, zorgt hij dat alles weer op tijd aangevuld is. En de keren dat er iets met de koffiemachines was, was er binnen de kortste keren iemand van Fortune. Om het meteen op te lossen of een goed alternatief te regelen.”

Servicegerichte houding

Die aandacht voor service en onderhoud staat ook bij BBK centraal. “Als er bij onze klanten iets is, willen we het eerst goed oplossen. Daarna bespreken we het verder. Dat vinden wij heel belangrijk en diezelfde servicegerichte houding zien we ook bij Fortune terug. Afspraak is afspraak, dat lijkt heel normaal en toch merk je vaak genoeg dat leveranciers daar anders mee omgaan. Gelukkig heeft Fortune dezelfde normen en is de service voor de klant daar ook essentieel. Dat ervaren we steeds weer.”

Voor elk wat wils, ook met de koffie

Qua variatie in koffiesmaken verandert er bij BBK niet zoveel. Al die jaren zijn ze trouw aan dezelfde koffiesoort. “Er zijn zoveel koffievariaties mogelijk met deze automaten, er is voor elk wat wils. We hebben geen klachten!” En dus is er ook geen reden om de koffiesmaak aan te passen. Sterker nog, Robert geniet er elke dag van: “Als Gert-Jan komt, drinken we vaak samen een bak koffie. Want behalve dat hij het goed regelt, is hij ook gewoon een prettig contactpersoon. En dat is zeker ook heel belangrijk. Net als de smaak van de koffie natuurlijk. Maar dat spreekt voor zich!"

Labels: