5 tips voor een warm welkom

5 tips voor een warm welkom op de zaak

Een eerste indruk maak je maar een keer, dus is het ontzettend belangrijk om dat meteen goed te doen. Als bedrijf begint dat al bij de ontvangst. En ook al lijkt het heel normaal om jouw klant een warm welkom te geven, toch gebeurt dat in de praktijk lang niet altijd. Met koffie helpen wij de verbinding tussen mensen tot stand te brengen. En dus nu ook met 5 tips voor een warm welkom, zodat je die klant niet alleen binnenkrijgt, maar ook binnenhoudt!

Persoonlijk ontvangen, al bij de parkeerplaats

Iemand persoonlijk ontvangen kan al bij de aankomst. Bijvoorbeeld door een parkeerplaats te reserveren als je weet dat diegene met de auto komt. Zo geeft een parkeerplek waar een bordje hangt met de naam van de bezoeker, al een heel welkom gevoel. En natuurlijk kan dat gewoon een geprint A4-tje zijn, het gaat om het gebaar.

Aandacht bij de receptie

Eenmaal binnen is de receptie essentieel; we kennen allemaal die kille ontvangstruimtes waar de receptioniste je amper aankijkt, snel zo’n glazen ruitje weer dichtschuift en waar de medewerkers wel langslopen maar stug voor zich uitkijken. Zo moet het dus niet; een warm ontvangst begint met persoonlijk contact; iemand die je aankijkt, je bij je naam noemt en je jas aanneemt. Persoonlijke aandacht van degene die je ontvangt maar ook van iedereen in het bedrijf die toevallig passeert. Een vriendelijk ‘goedemorgen’ is al voldoende.

Comfortabele wachtruimte

Kan de bezoeker niet meteen door naar de afspraak, dan zal die even in een wachtruimte moeten plaatsnemen. Het spreekt voor zich dat een comfortabele wachtruimte prettiger aandoet dan een steriele plek met tl-licht en plastic stoelen. Wat planten, prettig licht, fijne stoelen, folders en natuurlijk mooie foto’s aan de muur doen al veel. En hang gerust afbeeldingen van bijzondere projecten van jullie bedrijf op. De bezoeker is immers geïnteresseerd in wat je doet en zo heb je meteen een leuke ijsbreker voor het gesprek.

Complete koffiebeleving voor een uitstekende klantbeleving

En natuurlijk bied je de klant zo snel mogelijk een kopje koffie of thee aan. Misschien al in die wachtruimte en anders zeker tijdens het gesprek. Een complete koffiebeleving draagt bij aan de uitstekende klantbeleving. Sowieso is goede koffie essentieel. Maar daarnaast kun je het verder aankleden met meerdere soorten koffie; een goede cappuccino met romige crèmelaag of pittige espresso in een geschikt kopje. De cacaostrooier op tafel voor die cappuccino en een ruime keuze aan theesoorten voor wie liever thee drinkt. Door aandacht aan dit soort details te schenken toon je jouw bezoeker dat hij of zij belangrijk is, en dat details vanzelfsprekend jullie aandacht krijgen. Een belangrijke boodschap, zowel voor klanten maar ook voor nieuwe medewerkers.

Persoonlijke aandacht tot en met het vertrek

Ook bij het vertrek kun je tot het laatst een goede indruk maken; loop mee tot de uitgang of in ieder geval tot de lift. Vertel wat de vervolgstappen zijn en neem persoonlijk afscheid waarbij je degene bij zijn of haar naam noemt. En wat denk je van de receptioniste die bij het langslopen jouw bezoek nog bij naam gedag zegt? Een warm welkom gaat tenslotte niet alleen om het eerste moment maar om de totale ontmoeting.

Koffie essentieel bij een warm welkom

Als Fortune Coffee geloven wij dus dat koffie verbindt. En dat het een essentiële schakel is bij dat warme welkom. Vandaar dat wij ons constant volop inzetten om onze klanten daarbij te helpen. Met uitstekende koffie, altijd goed functionerende koffieautomaten en natuurlijk een compleet assortiment aan servies en accessoires om die koffiebeleving af te maken. Wil jij dat ook, vraag dan eens aan de koffieleverancier bij jou in de buurt om de koffie te proeven en een automaat uit te proberen. Je bent meer dan welkom!

 

Labels: