Persbericht 6 mei 2022

Fortune Coffee verlengt sponsorcontract met schaatsteam

Schaatsteam start aankomend seizoen in nieuwe formatie

Zoetermeer, 6 mei 2022 – Vandaag ondertekende Ton van der Tang, directeur Fortune Coffee, de nieuwe samenwerkingsovereenkomst met Remco de Mik, ploegvertegenwoordiger van het vrouwen marathonschaatsteam “Team Fortune Coffee”. Fortune Coffee is al sinds 2019 naamsponsor van het marathonteam van Remco. De succesvolle samenwerking heeft Fortune Coffee nu voor twee seizoenen verlengd. Het schaatsmarathonteam komt komend schaatsseizoen uit in een nieuwe samenstelling in de beloftendivisie.

Mensen helpen groeien
De belangrijkste doelstelling van het schaatsteam is het opleiden van jong talent. En dat doen ze met succes. Het afgelopen seizoen hebben meerdere schaatssters een mooie volgende stap gezet in hun schaatscarrière. Zo hebben twee rijdsters de overstap kunnen maken naar een ander team op het hoogste marathonniveau in Nederland.

Door deze positieve ontwikkeling start Team Fortune Coffee aankomend seizoen in een aangepaste samenstelling om weer een nieuwe lichting talenten op te leiden. Team Fortune Coffee rijdt dit schaatsseizoen met één marathonteam in de landelijke beloftendivisie en in de regionale “zes banen” competitie. Afgelopen twee seizoenen kwam Team Fortune Coffee landelijk met twee ploegen uit in de top- en beloftendivisie. De samenstelling van het team wordt binnenkort bekendgemaakt.

“Door over te gaan naar één ploeg die zowel in de landelijke als in de regionale competitie rijdt, zijn we nog beter in staat de volledige focus te leggen op de groei van onze rijdsters. Onze hoofdsponsor Fortune Coffee steunt ons volledig in ons besluit en vindt het plan perfect binnen de pijlers en waarden van hun organisatie passen”, aldus Remco de Mik, ploegvertegenwoordiger Team Fortune Coffee.

Voor Fortune Coffee is de sponsoring van dit passievolle schaatsteam een logische keuze, het past perfect binnen de kernwaardes van het bedrijf. Fortune Coffee biedt graag mensen een kans om te groeien en ook persoonlijke verbinding staat hoog in het vaandel bij het bedrijf.

“Ik ben trots dat Fortune Coffee jonge talenten verder op weg helpt in hun schaatscarrière. Sport is een prachtig middel om mensen met elkaar te verbinden. We hopen aankomend seizoen het team weer regelmatig aan te moedigen langs de schaatsbaan!”, aldus Ton van der Tang, directeur Fortune Coffee.