• Persoonlijke service met een glimlach
  • Snelle levering, altijd dichtbij
  • 60 maanden gratis service & onderhoud
  • Geen contract

Ik heb een nieuwe koffieautomaat uitgezocht, en nu?

25-07-2023

Voordat de koffieautomaat bij jullie op het werk de gewenste lekkere kopjes koffie produceert, gaat er nog het een en ander aan vooraf. Achter de schermen zijn onze adviseurs bijvoorbeeld al druk bezig met de voorbereiding van jullie koffieautomaat. zo kan die straks op locatie zo snel mogelijk gebruikt worden én meteen de koffie leveren die je wenst. Hoe dat in z’n werk gaat, vertellen onze koffieadviseurs je in dit blog.

Inventariseren, adviseren en proeven

“Vooraf inventariseer ik altijd de wensen en behoefte bij een klant. Een bedrijf waar in een kwartiertje een grote groep snel een kop koffie wil kunnen pakken, die adviseer ik geen bonenautomaat.” Net als zijn collega’s, bespreekt Nico Both, Fortune’s koffieadviseur in de regio Woerden, met klanten de mogelijke koffieautomaten. Hij biedt dan de koffieautomaat aan die het beste past bij het bedrijf. Die nieuwe koffieautomaat staat altijd eerst even ‘op proef’. Bevalt het niet, dan wordt die teruggenomen. Maar dat gebeurt vrijwel nooit, elke koffieadviseur weet inmiddels wel welke automaat waar past. En kan ze zo afstellen en aanpassen dat het eindresultaat altijd een smaakvol kopje koffie is dat graag gedronken wordt.

Afstellen en installeren 

Het afstellen begint al bij de koffieadviseur, dus voordat de automaat naar de klant gaat. Het is nog geen ‘plug-and-play’ maar de koffieautomaat is na deze voorbereiding wel ‘ready to go’ zogezegd. Bij de klant wordt de automaat dan geïnstalleerd waarbij standaard een waterfilter en een waterstop worden gemonteerd en ingesteld. Het waterfilter zorgt ervoor dat de kwaliteit van het water constant is en dat de automaat niet te lijden heeft door het kalk in het water. De waterstop moet ervoor zorgen dat de automaat bij een eventuele storing niet blijft doorlopen. Zo voorkom je een lekkage. 

Finetunen bij de klant, net zo lang totdat het perfect is

Staat die koffieautomaat op z’n plek, dan wordt die gefinetuned. Ook dat regelt de koffieadviseur. De een laat de klant direct proeven om het nog even verder af te stellen, de ander stelt het in afhankelijk van de soort koffie die in de automaat zit. Daarna kan iedereen binnen het bedrijf rustig proeven. In alle gevallen komt de koffieadviseur al vrij snel na de installatie weer langs om de bevindingen te horen. “We kunnen het altijd nog aanpassen, wat sterker of juist wat milder, een voller of iets minder vol kopje, heter of kouder.” vertelt Freddy Kerkhofs, Fortune’s koffieadviseur uit de regio Valkenswaard. “We gaan altijd voor goud. We willen dat het na 1,5 week perfect is, en we blijven in gesprek met de klant zodat we het ook later nog kunnen bijstellen als dat nodig is.” 

Onderhoud voor een betere automaat en lekkerdere koffie

Hoe goed de automaat ook wordt ingesteld en afgestemd op de wensen en behoeften van een bedrijf, regelmatig onderhoud is essentieel. Bij de installatie vertellen de adviseurs al wat nodig is aan onderhoud. Hoe vaak het schoongemaakt moet worden, wanneer de ingrediënten bijgevuld moeten worden en hoe de onderhoudsprogramma’s werken. Ulrich van Egdom, koffieadviseur bij Fortune in de regio IJsselstreek: “Goed onderhoud is heel belangrijk; het bepaalt de smaak van de koffie en de levensduur van de automaat. Het zorgt er ook voor dat je de koffie kunt pakken op het moment dat je dat wilt.” Elke adviseur legt daarom altijd goed uit hoe het onderhoud uitgevoerd moet worden. Bij veel automaten staan ook linkjes naar de online-instructiefilms in de koffieautomaat zelf. Sommige adviseurs geven die linkjes door in een brief die ze na afloop naar de klant sturen met daarin alle informatie en contactgegevens. 

Persoonlijk contact en uitstekende service voor een lekkere kop koffie, overal

Hoe de klant ook wordt geïnformeerd over het onderhoud, vast staat dat iedereen altijd bij zijn of haar koffieadviseur terecht kan als er vragen zijn. Nico, Freddy en Ulrich benadrukken alle drie dat ze staan voor persoonlijk contact en uitstekende service. Kiest de klant voor Fortune, dan kan die erop vertrouwen dat niet alleen de koffie goed smaakt en de koffieautomaat goed werkt, maar ook dat ze kunnen rekenen op hun vaste koffieadviseur. In elke regio is die er voor zijn/haar klanten, persoonlijk en direct. De lijnen zijn kort en ze schakelen snel. Want niemand wil lang op zijn of haar koffie moeten wachten, daar zorgen al onze koffieadviseurs steeds weer voor!

46 gerelateerde resultaten gevonden
blog-05-01-2024-teaser

Koffie van Fortune Coffee is meer dan goede koffie alleen. Het verbindt collega’s, klanten en medewerkers met het bedrijf of de organisatie. Van de koffiecorner tot de vergaderzaal, en van de sportkantine tot in de lerarenkamer.